Radex

RADEX to firma rodzinna, założona w 1989 roku przez dwóch braci: Zbigniewa i Tomasza Nagayów. Początkowo firma w swojej ofercie miała dwa produkty: Termosol (do mycia komór wędzarniczych) oraz Tesol (do mycia maszyn i powierzchni produkcyjnych), a sprzedaż wynosiła 2 tony miesięcznie. Pierwszą siedzibą, a zarazem halą produkcyjną firmy była stodoła we wsi Wołczkowo pod Szczecinem, a zapleczem logistycznym - 15 letnia, lekko skorodowana ciężarówka Mercedes-Benz. 

Przez następne lata działalności, produkty firmy były stopniowo udoskonalane, a oferta rozszerzała się. W 1994 roku portfolio preparatów do mycia i dezynfekcji dla przemysłu spożywczego liczyło już 30 opracowanych i opatentowanych środków myjących, które powstawały w nowej hali produkcyjnej w Szczecinie.

  

 

W tym samym roku powstał także pierwszy punkt dystrybucyjny firmy - w Sosnowcu, zaś rok później kolejny - w Ostrołęce. W tym czasie ofertę uzupełniały proste urządzenia techniczne do nanoszenia piany, a wraz z rozwojem nowoczesnych technologii, w 1998 roku rozpoczęliśmy produkcję Centralnych Systemów Mycia, które do dziś stanowią jeden z najważniejszych filarów naszej działalności. 

W 2003 roku powstała obecna siedziba i hale produkcyjne w Kamieńcu, na przedmieściach Szczecina. Zwiększona wydajność i zastosowanie nowoczesnych technologii produkcji pozwoliły rozwinąć sprzedaż na rynki zagraniczne. Od 2004 roku nasze produkty można było kupić u najbliższych sąsiadów - na Litwie, w Niemczech i w Czechach, a 2 lata później - na  terenie całej Europy. Do dnia dzisiejszego obsłużyliśmy ponad 2000 klientów, a nasze produkty znaleźć można w zakładach produkcji spożywczej na całym świecie. 

W 2007 przyjęto nową strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Zakładała ona przede wszystkim, że największą wartością firmy będzie kompleksowa oferta. Skutkiem tej decyzji było przejęcie kilku mniejszych podmiotów i zbudowanie oferty obfitującej w przeszło 10 000 produktów oraz gamę usług dedykowanych dla 12 gałęzi przemysłu. Obecnie RADEX jest jedną z niewielu firm w Europie, która może zaoferować swoim klientom tak kompleksową ofertę.

W 2006 r. firma Radex wprowadziła do swojej oferty usługę mycia zakładów przemysłowych. Był to milowy krok w rozwoju firmy, który pozwolił mówić o firmie Radex nie tylko w kontekście producenta środków chemicznych i techniki, ale również jako firmy kompleksowo Zarządzającej Higieną w zakładach przemysłu spożywczego. Filozofią, jaką przyjęła firma w tamtym momencie funkcjonuje do dziś i systematycznie przynosi efekt w postaci nowych klientów. Stale rosnąca liczba zamówień i wprowadzenie nowej usługi wymagało zwiększenia ilości pracowników. W 1989 roku firma RADEX zatrudniała 3 osoby, zaś w 2008 roku łączna liczba zatrudnionych w spółkach grupy RADEX przekroczyła liczbę 400 osób i utrzymuje się na tym poziomie do dziś. 

Przez ostatnie 15 lat nawiązaliśmy współpracę z kilkudziesięcioma partnerami zagranicznymi, którzy zdecydowali się wprowadzić do swojej oferty produkty firmy Radex, dzięki czemu nasza oferta techniczna dociera do odbiorców w całej Europie oraz m.in. w Emiratach Arabskich, Kanadzie, czy Chile. 

W 2015 roku Zarząd firmy poszukiwał nowych rynków i możliwości rozwoju, co poskutkowało rozszerzeniem oferty firmy o akcesoria higieniczne w postaci dozowników i asortymentu papierowego w postaci ręczników, czyściw, papierów toaletowych i wielu innych. W tym samym roku firma postanowiła również wejść ze swoją ofertą na rynek AGRO, który był naturalnym kierunkiem, ze względu na podobieństwo stosowanych środków chemicznych. W firmie zatrudniony został Specjalista ds. Sektora AGRO, opracowano nowe katalogi oraz etykiety, jak również uzupełniona została oferta środków chemicznych o brakujące preparaty pielęgnujące. Z perspektywy czasu był to bardzo dobry ruch, ponieważ firma niemal natychmiast pozyskała odbiorców swoich produktów oraz kilku dystrybutorów zainteresowanych sprzedażą detaliczną

W 2016 roku na terenie firmy w Kamieńcu ruszyła budowa nowej hali przeznaczonej dla działu Produkcji Technicznej, który do tej pory był odseparowany od głównej siedziby firmy i znajdował się w Przecławiu k/Szczecina. Budowa została ukończona w kwietniu 2017 roku i w tym samym miesiącu nastąpiła przeprowadzka i konsolidacja wszystkich działów firmy w jednym miejscu. 

NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA Z ŻYCIA NASZEJ FIRMY

Powróć na górę Podziel się Kontakt z nami Nasza lokalizacja Strefa klienta Nasza oferta

Jak większość stron www, także ta używa plików cookies :) a korzystanie z niej oznacza zgodę na ich wykorzystanie.